Uzaktan Eğitim Sistemi (Eğitim365) ile ilgili yardım doküman ve videolarına nereden ulaşabilirim?
Uzaktan Eğitim Sistemi (Eğitim365) ile ilgili yardım doküman ve videolarına Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırıma Merkezi web sayfasındaki (https://akuzem.aku.edu.tr/) aşağıdaki bağlantıları kullanarak ulaşabilirsiniz:
– Uzaktan Eğitim Sistemi Öğrenci kullanım kılavuzları için tıklayınız.
– Uzaktan Eğitim Sistemi Öğrenci kullanım Videoları için tıklayınız.

 

Uzaktan Eğitim Sistemine mobil cihazımdan (Android veya IOS) Kampüs365 uygulaması ile girmek istiyorum, Kampüs365 uygulamasını nereden yükleyebilirim?
Kampus365 Uygulamasının mobil cihazınıza (Android veya IOS) kurmak için:
– Kampüs365 Android Uygulaması Google Play bağlantısı için tıklayınız.
– Kampüs365 IOS Uygulaması App Store bağlantısı için tıklayınız.

 

Uygulama sırasında yaşadığım teknik sorunlarda kimden destek alabilirim?
Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezimizin akuzem@aku.edu.tr e-posta adresine e-posta göndererek yada Öğrenci Destek Formu aracılığı ile destek alabilirsiniz.

 

Dersleri izlerken hangi tarayıcıyı kullanmalıyım?
Google Chrome veya Microsoft Edge tarayıcıları tavsiye edilir.

 

Cep telefonu ya da tabletten derse katılabilir miyim?
Evet! Bu araçları kullanırken KAMPUS365 mobil uygulaması yada Google Chrome tarayıcısını seçmeniz önerilir.

 

Uzaktan Eğitim için hangi adresten giriş yapacağım?
Uzaktan Eğitim sistemine https://ues.aku.edu.tr/ adresinden giriş yapılabilir.

 

Uzaktan Eğitim sisteminde nasıl oturum açarım?
Öğrencilerimiz OBS sisteminde kullandıkları kullanıcı adı ve şifresi veya E-Devlet ile oturum açabilirler.
Uzaktan Eğitim sistemimiz yani http://ues.aku.edu.tr, OBS’de kullandığınız şifre ile çalışmaktadır. Geçerli şifreniz için OBS sisteminde “Şifre Sıfırlama” bölümünden şifrenizi almayı unutmayınız!

 

OBS sistemine E-Devlet ile giriyorum, ne yapmalıyım?
Uzaktan Eğitim Sistemine E-Devlet ile giriş yapabilirsiniz. OBS’deki e-posta adresinizin doğru olduğundan emin olmak için E-Devlet ile OBS’ye girerek kontrol ediniz. OBS giriş ekranındaki “Şifre Sıfırlama” seçeneğini seçerek, gerekli bilgileri girdikten sonra giriş bilgilerinizin e-posta adresinize gönderilmesini sağlayınız. E-posta adresinize gelen bilgiler ile hem OBS hem de Uzaktan Eğitim Sistemine giriş yapabilirsiniz.
NOT: E-posta adresinize gelen posta her zaman “Gelen Kutusuna” düşmemiş olabilir, ayrıca “İstenmeyen Posta” yada “Gereksiz e-postalar” gibi klasörlerinde kontrol ediniz.

 

Uzaktan Eğitim Sistemi şifremi değiştirmek istiyorum, bunu nasıl yapabilirim?
Uzaktan Eğitim Sistemimiz (Eğitim365), Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) ile senkron çalışmaktadır. Bu bağlamda Uzaktan Eğitim Sistemine giriş için kullanıcı adı kısmında öğrenci numaranızı, şifre kısmında bu öğrenci numaranıza ait OBS şifrenizi kullanmanız gerekmektedir. Birimimiz OBS şifresi tanımlama olanağına ve yetkisine sahip değildir. OBS şifrenizi Şifre Sıfırlama Bağlantısı üzerinden değiştirebilirsiniz. Şifrenizi değiştirdiğinizde Uzaktan Eğitim Sistemi içinde değişmiş olacaktır. OBS şifreniz ile ilgili sorun yaşamanız durumunda bağlı bulunduğunuz birimin öğrenci işleri ile irtibata geçebilirsiniz.

 

Şifrem bloke oldu, ne yapmalıyım?
Uzaktan Eğitim Sisteminde şifrenizi 10 kez hatalı girerseniz, şifreniz bloke olur. Şifreniz’in bloke olması durumunda akuzem@aku.edu.tr yada Öğrenci Destek Formu aracılığı ile şifrenizin bloke olduğunu ve açılması gerektiğini belirten bir e-posta gönderiniz.
NOT: E-posta adresinize gelen posta her zaman “Gelen Kutusuna” düşmemiş olabilir, ayrıca “İstenmeyen Posta” yada “Gereksiz e-postalar” gibi klasörleri de kontrol ediniz.

 

Derslerimi Uzaktan Eğitim Sisteminde neden göremiyorum?
Uzaktan Eğitim Sistemimiz (Eğitim365), Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) ile senkron çalışmaktadır. Bu bağlamda OBS’de ders onaylarınız tamamlanmadığı taktirde dersleriniz uzaktan eğitim sistemine aktarılamamaktadır. Bu durumda öncelikle biriminiz öğrenci işleri ile iletişime geçerek ders onaylarınızı kontrol ettirmeniz gerekir. Sonrasında birimimizle tekrar iletişime geçerek güncelleme talep ettiğinize sorun çözülecektir.

 

Uzaktan Eğitim Sistemine girdiğimde arşivlenen derslerim bölümünde daha önce kayıtlı olduğum bölümün derslerini görebiliyorum buna karşın aktif dönem derslerimi neden göremiyorum?

Uzaktan Eğitim Sistemimiz (Eğitim365), Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) ile senkron çalışmaktadır. Bu bağlamda Uzaktan Eğitim Sistemine giriş için kullanıcı adı kısmında halen aktif olarak kayıtlı bulunduğunuz bölüm kapsamındaki öğrenci numaranızı, şifre kısmında bu öğrenci numaranıza ait OBS şifrenizi kullanmanız gerekmektedir. Birimimiz OBS şifresi tanımlama olanağına ve yetkisine sahip değildir. OBS şifrenizi Şifre Sıfırlama Bağlantısı üzerinden değiştirebilirsiniz. Şifrenizi değiştirdiğinizde Uzaktan Eğitim Sistemi içinde değişmiş olacaktır.  Şifrenizi değiştirdiğinizde Eğitim365 içinde değişmiş olacaktır. OBS şifreniz ile ilgili sorun yaşamanız durumunda bağlı bulunduğunuz birimin öğrenci işleri ile irtibata geçebilirsiniz.

 

Uzaktan Eğitim Sistemine e-devlet şifremle giriş yaptığımda Yüksek Lisans/Doktora/Pedagojik Formasyon derslerim yerine sadece arşivlenen dersler bölümünde daha önce kayıtlı olduğum bölüme ait dersler görülüyor?
Uzaktan Eğitim Sistemimiz (Eğitim365), Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) ile senkron çalışmaktadır. Bu bağlamda üniversitemizde daha önce başka bir bölümde kaydınız varsa bu durumda uzaktan eğitim sistemine e-devlet şifresi ile giriş yaptığınızda eski hesabınıza yönlendirileceğiniz için mevcut derslerinizi (Yüksek Lisans/Doktora/Pedagojik Formasyon) göremezsiniz. Bu durumda Uzaktan Eğitim Sistemine giriş için kullanıcı adı kısmında Yüksek Lisans/Doktora/Pedagojik Formasyon kapsamındaki öğrenci numaranızı, şifre kısmında, şifre kısmında ilgili öğrenci numaranıza ait OBS şifrenizi kullanmanız gerekmektedir.

 

Canlı dersler esnasında ders eğitmeninin sesinde ve görüntüsünde kopmalar oluyor, bu konuda ne yapabilirim?
Uzaktan eğitim sistemine (Eğitim365) bilgisayar veya mobil cihazlardan (Android, IOS) girişte tarayıcı olarak Google Chrome veya Microsoft Edge kullanmanız gerekmektedir. İnternet bağlantınız stabil değilse yine bağlantı sorunu yaşayabilirsiniz. Uzaktan eğitim sistemine Kampüs365 mobil uygulaması üzerinden de giriş yapabilirsiniz, bu durumda tarayıcı kaynaklı sorunlarla karşılaşmazsınız

 

Canlı derslerde ders eğitmeni tarafından ses ve görüntümü açmama izin verilmesine rağmen sorun yaşıyorum. Ses ve görüntüm neden açılmıyor olabilir?
Canlı derslerde mikrofon ve görüntü sorunu yaşamaktaysanız aşağıda belirtilen yönergeyi takip ediniz.
– Sorun internet bağlantınızdan kaynaklı olabilir; öncelikle internet bağlantınızın durumunu kontrol ediniz.
– Tarayıcı olarak “Google Chrome” veya “Microsoft Edge” tarayıcılarından birini kullanınız.
– Tarayıcınız güncel değilse güncelleyiniz.
– Tarayıcı geçmişini temizleyiniz.
– Tarayıcınızdaki “Ayarlar>Uzantılar” kısmından varsa aktif bulunan uzantıları kapalı konuma getiriniz.
– Canlı dersiniz başladığında sanal sınıf penceresindeyken tarayıcınızdaki site ayarları kısmına giderek kamera, mikrofon ve ses ayarlarına “izin ver” seçeneklerini seçiniz. Bunu farklı yoldan şu şekilde de yapabilirsiniz: Sanal sınıf penceresindeyken tarayıcınızın adres çubuğundaki Site Bilgilerini Görüntüle simgesine tıklayarak açılan menüden tek tek kamera, mikrofon ve ses ayarlarına “izin ver” seçeneklerini seçiniz.

– Kullanmış olduğunuz anti-virüs veya güvenlik duvarı yazılımları bağlantınızı kısıtlıyor olabilir, bu yazılımları pasif hale getirip sisteme giriş yaparak durumu kontrol ediniz.
– Cihazınıza kurmuş olduğunuz üçüncü parti yazılımlar ve oyunlar yine sisteme giriş yaptığınızda bağlantınızı kısıtlıyor olabilir. Bu tür yazılımlar varsa cihazınızdan kaldırıp sisteme giriş yaparak durumu kontrol ediniz.
– Yukarıda belirtilenleri lütfen birer birer kontrol ederek gerçekleştiriniz. Sorununuz tüm bunları yapmanıza rağmen çözülmezse son olarak kullanmış olduğunuz bilgisayarın ses sürücüsünü yeniden yükleyiniz. Bu durumda bilgisayarınızın donanımsal bir sorunu yoksa yasamış olduğunu ses ve mikrofon problemi yüksek ihtimalle çözülecektir.

 

Canlı derslerin tekrar izlemelerinde ses ve görüntü neden eş zamanlı gelmiyor, zaman çizelgesinde ileri-geri yaptığımda ses ve görüntü uyumsuzluğunun olmasının sebebi ne olabilir?
Canlı derslerin tekrar izlemelerini yaparken aşağıda belirtilenlere dikkat etmeniz önerilir:
– Öncelikle, İnternet bağlantınızın stabil olmasına dikkat ediniz.
– Uzaktan Eğitim Sistemi’ne giriş için Google Chrome veya Microsoft Edge tarayıcılarından birini kullanmanız önerilir.
– Tarayıcınızı güncelleyiniz.
– Tarayıcı geçmişini temizleyiniz.
– Tekrar izlemelerde zaman çizelgesi üzerinde ileri geri yaptığınızda videonun yüklenmesi video boyutu ve internet bağlantı hızınıza göre belirli bir süre alabilmektedir. Bu nedenle art arda ve sık bir şekilde zaman çizelgesi üzerinde ileri-geri yaptığınız taktirde ses ve görüntü senkronizasyonu bozulabilmektedir. Bu durumun ortaya çıkmaması adına bu örneğin zaman çizelgesi üzerinde belirli bir miktar ileri yaptığınızda videonun yüklenmesinin bitmesini bekleyiniz, daha sonra tekrar ileri ya da geri eylemini gerçekleştiriniz.
– Kullanmış olduğunuz anti-virüs veya güvenlik duvarı yazılımları bağlantınızı kısıtlıyor olabilir, bu yazılımları pasif hale getirip sisteme giriş yaparak durumunuzu kontrol ediniz.
– Cihazınıza kurmuş olduğunuz üçüncü parti yazılımlar ve oyunlar yine sisteme giriş yaptığınızda bağlantınızı kısıtlıyor olabilir. Bu tür yazılımlar varsa cihazınızdan kaldırıp sisteme giriş yaparak durumunuzu kontrol ediniz.
– Yukarıda belirtilenleri yapmanıza rağmen sorun devam ederse farklı bir cihaz kullanarak mümkünse farklı bir internet bağlantısı ile sisteme giriş yaparak durumu kontrol ediniz.

 

IOS işletim sistemi yüklü mobil cihazımla uzaktan eğitim sistemine Safari tarayıcısı üzerinden girdiğimde canlı derslerime katılamıyorum, benzer şekilde tekrar izleme yapamıyor veya dokümanları görüntüleyemiyorum, “Görüntüle”, “Katıl”, “Tamamla” butonları aktif değil?
IOS mobil cihazlarda Safari tarayıcısı ile girildiğinde Görüntüle, Katıl, Tamamla gibi butonlar işlevlerini yerine getirmeyebilmektedir. Bu durum Safari tarayıcısının Pencereleri Engelle özelliği nedeniyle kaynaklanmaktadır. Safari ayarlarında bulunan bu özelliği kapatarak aktivitelere ulaşabilirsiniz.

 

Derslere girmeme rağmen tamamlama yüzdesi yükselmiyor aksine düşüyor sebebi nedir? ***
Eğitim365 içerisinde yer alan ders tamamlama yüzdesi sizin aktiviteleri tamamlamanızla alakalıdır. Her aktivitenin bitirme kriteri vardır. Eğer bitirme kriterini karşılamıyorsanız, aktivite yüzdeniz artmaz. Aktivite bitirme kriterlerinin aktivite yüzdesinin üzerine farenizin imleci ile gelerek görüntüleyebilirsiniz. Aktiviteleri tamamladığınızda ders tamamlama yüzdesi örneğin %50 iken bir aktiviteyi tamamladığınızda aktivite sayınıza göre aktivite tamamlama yüzdeniz %60’a yükselebilir. Eğitmeniniz tarafından yeni bir aktivite eklendiğinde toplam aktivite yüzdesi de yükselecektir. Aktivite yüzdesi yükseldiği için sizin tamamladığınız aktivite yüzdesi azalacaktır. Örneğin dersi tamamlama yüzdeniz %60 olduğunda eğitmeniniz yeni bir aktivite ekleyerek ders yüzdesini arttırdığında sizin tamamlama yüzdeni %52’ye düşebilir.

 

Derslerim çakışıyor farklı cihazlardan farklı derslere girebilir miyim? ***
Hayır tek kullanıcı hesabından sadece bir oturuma girebilirsiniz. Sınıf365 sanal sınıfa aynı anda girebilirsiniz. Her sanal sınıf için kişiye özel bir url tanımlanır. İki dersin bağlantı adresi farklı olduğu için ikisine de girebilirsiniz. Fakat Eğitim365 sistemine iki farklı cihazdan veya tarayıcıdan giremezsiniz. Sadece bir oturumun bağlı kalmasına izin verilir.

 

Çift Anadal (ÇAP) yapan bir öğrenci her iki bölümü için sisteme nasıl giriş yapabilir? ***
Hangi bölümün derslerine erişmek istiyorsanız o kullanıcı bilgisini seçerek sisteme giriş yapabilirsiniz.

 

Dersi görüntülüyor, fakat neden aktiviteleri görüntüleyemiyorum? ***
Öğrenci kullanıcısı ile Eğitim365 sistemine giriş yapın. Derslerim düğmesine tıklayın. Aktivitelerini görüntülemek istediğiniz dersin adına tıklayın. Açılan sayfada ders adının sağında yer alan ders içeriği düğmesine tıklayın. Planlanmamış aktiviteler ve diğer haftalar listelenecektir. Aradığınız aktiviteyi planlanmamış aktiviteler ve hafta düğmelerine tıklayarak tek tek arayabilir veya ekranın sağında yer alan arama bölümünden aktivite adı veya türüne göre arayabilirsiniz. Aktiviteyi bulduğunuzda aktivitenin görüntüle, katıl, tekrar izle veya başla düğmesine tıklayarak aktiviteyi gerçekleştirebilirsiniz.

 

Ödev Aktivitesi için yüklenebilecek dosya türleri ve maksimum dosya boyutu nedir? ***
Dosya yükleme alanında rar , görsel (jpg, png vs.), excel , word, pdf, video olarak yükleme sağlanabilmektedir. Ödev dosyası yüklerken sistemdeki kısıtlama 50mb üzerinden hesaplanmaktadır.

 

Dersin forumuna nasıl katılırım?
Uzaktan Eğitim Sistemine, OBS’de kullandığınız kullanıcı adı ve şifrenizle giriş yapın. Daha önceki haftalardaki bir ders dokümanı veya videosu için ilgili haftadaki ‘Yayınlandı’ yazan bağlantıya tıklayın. Sınırlı sayıda olması muhtemel eş zamanlı (senkron) forumlarda ise katılmak için bulunduğunuz haftanın ders saatinde sisteme giriş yapıp, forum linkine tıklayınız.

 

Uzaktan Eğitim Sistemi içindeki gerçekleşen çevrimiçi sınavda, sınav bitir butonuna tıklamadan sınav süresi bitti ve sayfa kapandı, vermiş olduğum cevaplar kaydolmuş mudur?
Çevrimiçi sınavlarda vermiş olduğunuz cevaplar sistem tarafından anlık olarak veri tabanına kaydedilir. Sınav bitir butonuna tıklamadan sayfanın süre bitiminde kapanması bu duruma engel olmaz.

 

Uzaktan Eğitim Sistemi içindeki çevrimiçi sınava katılmama rağmen, “Girmedi” ibaresini görüyorum sebebi nedir?
Çevrim içi sınavların olduğu haftalarda sistem yoğunluğu nedeni ile katılmış olduğunuz sınava ilişkin bilgilerin öğrenci tarafına yansıması zaman alabilmektedir. Bu durum çevrimiçi sınavlardan hemen sonra yaşanabilmektedir.

 

Uzaktan Eğitim Sistemi içindeki çevrimiçi sınava katılmama rağmen, neden sınav puanımı göremiyorum?
Çevrimiçi sınav puanınız sistem tarafından otomatik hesaplanır. Ancak bu sistem yoğunluğuna bağlı olarak belli bir süre almaktadır. Ayrıca ders eğitmeni sınav sonuçlarının görülmesini belli bir tarih ve saat olarak belirlemiş veya sonuçları OBS üzerinden açıklayacak ise bu durumda sınav puanınızı göremezsiniz.

 

Aktiviteleri tamamlamama rağmen Ders ilerlemeleri ve Aktivite ilerlemeleri gerçekleşmiyorsa ne Yapmalıyım? ***
Ders ve aktivite ilerlemeleriniz kaydolmuyorsa öncelikle tarayıcınızda bulunan tarayıcı eklentilerini devre dışı bırakarak veya kaldırarak tekrardan aktiviteyi bitirmeyi deneyin. Tarayıcı eklentilerini kaldırdınız fakat yine de aktivite tamamlanmıyorsa tamamlama kriterini karşılamıyor olabilirsiniz.

 

Geçmiş sanal sınıf tekrar izlemelerini defalarca izlememe rağmen videonun üzerinde sürekli kırmızı renkli “Tamamlanmadı” notu çıkıyor. Ders izleme yüzdesi bir türlü yükselmiyor. Ne yapmalıyım? ***
Sanal sınıf aktivitesi oluşturulurken eğitmen tarafından aktivite için farklı bitirme kriterleri seçilir.
Sanal sınıf bitirme (Tamamlama) için seçilebilecek kriterler:
– Canlı Katılım: Eğitmen tamamlama kriteri olarak “Canlı Katılım” seçimini yaparsa, aktiviteyi tamamlamanız için mutlaka sanal sınıf canlı işlenirken bir kere giriş yapmanız gerekiyor.
– Canlı veya Arşiv Katılım: Eğitmen tamamlama kriteri olarak “Canlı veya Arşiv Katılım” seçimini yaparsa, aktiviteyi tamamlamanız için mutlaka sanal sınıf canlı işlenirken veya tekrar izlemeye bir kere giriş yapmanız gerekiyor.
– Canlı İzleme Oranı: Eğitmen tamamlama kriteri olarak “Canlı İzleme Oranı” seçimini yapar ve belli bir yüzde seçerse örneğin “%10”, aktiviteyi tamamlamanız için mutlaka sanal sınıf canlı işlenirken sanal sınıf süresinin %10’u kadar canlı olarak sanal sınıfı izlemeniz gerekiyor.
– Canlı ya da Tekrar İzleme Oranı: Eğitmen tamamlama kriteri olarak “Canlı ya da Tekrar İzleme Oranı” seçimini yapar ve belli bir yüzde seçerse örneğin “%10”, aktiviteyi tamamlamanız için mutlaka sanal sınıf canlı işlenirken veya tekrar izleme yaparken sanal sınıf süresinin %10’u kadar canlı veya tekrar izleme olarak sanal sınıfı izlemeniz gerekiyor.
Özetle eğitmenininiz sanal sınıf bitirme (tamamlama) kriteri olarak “Canlı Katılım” veya “Canlı İzleme Oranı” olarak seçmiştir. Bu nedenle aktiviteniz tamamlanmaz.
Tüm Aktivitelerin Bitirme Kriterleri:
– Ödev Aktivitesi Bitirme Kriterleri: Görüntüle (Aktiviteye tıkladığınızda tamamlanır.), Dosya Yükle (Ödeve dosya yüklediğinizde tamamlanır.), Notlandırma (Eğitmeniniz yüklediğiniz ödeve not verdiğinde tamamlanır.)
– E-Ders Aktivitesi Bitirme Kriterleri: Görüntüle (Aktiviteye tıkladığınızda tamamlanır.), Tamamlandı (Tüm sayfaları görüntüleyip izlediğinizde aktivite tamamlanır.), Notlandırma (Eğitmeniniz aktivitenize not verdiğinde tamamlanır.), İzleme Süresi (Eğitmeninizin belirlediği izlenme süresini bitirdiğinizde tamamlanır.)
– Sınav Aktivitesi Bitirme Kriterleri: Tamamlandı (Tüm soruları görüntüleyip cevapladıktan sonra sınavı bitir dediğinizde aktivite tamamlanır.), Sınav Notu (Eğitmeniniz aktivitenize not verdiğinde tamamlanır.)
– Forum Aktivitesi Bitirme Kriterleri: Görüntüle (Aktiviteye tıkladığınızda tamamlanır.), Mesaj Yaz (Aktiviteye içerisinde bir mesaj gönderdiğinizde tamamlanır.)
– Doküman Aktivitesi Bitirme Kriterleri: Görüntüle (Aktiviteye tıkladığınızda tamamlanır.)
– Anket Aktivitesi Bitirme Kriterleri: Görüntüle (Aktiviteye tıkladığınızda tamamlanır.), Tamamlandı (Tüm soruları görüntüleyip cevapladıktan sonra anketi gönder dediğinizde aktivite tamamlanır.)
– Sanal Sınıf Aktivitesi Bitirme Kriterleri: Canlı Katılım (Eğitmen tamamlama kriteri olarak “Canlı Katılım” seçimini yaparsa, aktiviteyi tamamlamanız için mutlaka sanal sınıf canlı işlenirken bir kere giriş yapmanız gerekiyor.), Canlı veya Arşiv Katılım (Eğitmen tamamlama kriteri olarak “Canlı veya Arşiv Katılım” seçimini yaparsa, aktiviteyi tamamlamanız için mutlaka sanal sınıf canlı işlenirken veya tekrar izlemeye bir kere giriş yapmanız gerekiyor.), Canlı İzleme Oranı (Eğitmen tamamlama kriteri olarak “Canlı İzleme Oranı” seçimini yapar ve belli bir yüzde seçerse örneğin “%10”, aktiviteyi tamamlamanız için mutlaka sanal sınıf canlı işlenirken sanal sınıf süresinin %10’u kadar canlı olarak sanal sınıfı izlemeniz gerekiyor.), Canlı ya da Tekrar İzleme Oranı (Eğitmen tamamlama kriteri olarak “Canlı ya da Tekrar İzleme Oranı” seçimini yapar ve belli bir yüzde seçerse örneğin ” 10″, aktiviteyi tamamlamanız için mutlaka sanal sınıf canlı işlenirken veya tekrar izleme yaparken sanal sınıf süresinin %10’u kadar canlı veya tekrar izleme olarak sanal sınıfı izlemeniz gerekiyor.)
– Video Aktivitesi Bitirme Kriterleri: Görüntüle (Aktiviteye tıkladığınızda tamamlanır.), İlerleme Durumu (Aktivitenin yüzdelik olarak belirlenen yüzde kadar bitirdiğinizde aktivite tamamlanır.), Notlandırma (Eğitmeniniz aktivitenize not verdiğinde tamamlanır.)
– Sınıf İçi Aktivitesi Bitirme Kriteri: Görüntüle (Aktiviteye tıkladığınızda tamamlanır.), Notlandırma (Eğitmeniniz aktivitenize not verdiğinde tamamlanır.)
– Link (Bağlantı ‘URL’) Aktivitesi Bitirme Kriteri: Görüntüle (Aktiviteye tıkladığınızda tamamlanır.)

 

YÖK Sanal Laboratuvar Uygulamasına nasıl giriş yapabilirim?

YÖK Sanal Laboratuvar Uygulamasına herhangi bir web tarayıcısını kullanarak (Tercihen: Google Chrome, Microsoft Edge) https://yoksanlab.yok.gov.tr/ adresinden ulaşabilirsiniz. Sisteme e-devlet kullanıcı bilgileri ile giriş yapabilirsiniz.

 

YÖK Sanal Laboratuvar Uygulamasıyla ilgili kullanım kılavuzlarına nereden ulaşabilirim?

YÖK Sanal Laboratuvar Uygulamasıyla ilgili kullanım kılavuzlarına Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırıma Merkezi web sayfasındaki YÖK Sanal Laboratuvarları Öğrenci Kullanım Kılavuzu bağlantısını kullanarak ulaşabilirsiniz.

 

*** Kaynak: Eğitim 365 – Sık Sorulan Sorular.

Son Güncelleme: 30.06.2024
23 Eylül 2020, Çarşamba 40327 kez görüntülendi