MİSYON

Üniversite bünyesinde gerçekleştirilen internet destekli öğretim faaliyetlerinin daha etkin ve verimli yürütülmesini temin edebilmek için uzaktan eğitim ile ilgili araştırma-geliştirme ve uygulama çalışmaları yapmak; kurum içinden ve dışından gelen uzaktan eğitim ihtiyaç ve taleplerine cevap vermek; bu bağlamda üniversite bünyesinde ön lisans, lisans, lisansüstü dersleri e-öğrenme temelli desteklemek; yetişkin eğitiminde e-öğrenme temelli ders ve programların yürütülmesine, kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarında eğitim-öğretim süreçlerinin e-öğrenmeye uyarlanmasına ve uzaktan eğitim sistemlerinin geliştirilmesine katkıda bulunmaktadır.

 


VİZYON

Uzaktan eğitim teknolojilerini kullanarak akademisyenlerimizle birlikte eğitim-öğretime destek olmak ve günümüz eğitim ihtiyaçlarını karşılayabilecek bir yapıyı sunmaktır.

 


HEDEFLER

1. Uzaktan eğitim süreçlerinin etkililiğinin ve verimliliğinin artırılmasına yönelik, öğrenen-öğreten arasındaki etkileşimsel uzaklığı azaltmaya katkı sunacak, bir dersin uzaktan eğitime uyarlanması konusunda hedef kitlesi akademisyenler olan en az bir hizmet içi eğitim faaliyeti organize edilmesi. (H.1.2.*)
Hedefe Yönelik Riskler:
a. Eğitim her ne kadar online ve senkron organize edilecekse de, eğitim için belirlenecek tarih ve saatin tüm akademisyenlerin katılımına uygun olmayacak olması.
b. Eğitim, öğrenme yönetim sistemine kaydedileceği ve tekrar izlenebileceği için hedef kitlenin senkron canlı derse katılmayı tercih etmeme olasılığının olması.

 

2. Uzaktan eğitim süreçlerinin işleyişi ve verimliliği ile ilgili en az bir ULAKBİM indeksli makale yayınlanması. (H.2.1.*)
Hedefe Yönelik Riskler:
a. Hakem süreçlerinde yaşanabilecek aksaklıklar nedeniyle makale(ler)in hedeflenen dönemde yayına kabul sürecinin gecikmesi.
b. Birimde görevli akademik personele hedeflenen yayın(lar) için yeteri kadar teşvik sağlanamaması.

 

3. Öğrencilerin, akademik ve idari personelin uzaktan eğitim süreciyle ilgili memnuniyet düzeyinin %5 artırılması. (H.3.3.*)
Hedefe Yönelik Riskler:
a. Katılımcıların veri toplama aracını doldurma konusunda isteksiz davranması veya maddelere sosyal beğenirlik çerçevesinde cevaplar verme eğiliminde olma olasılıkları.

 

4. Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi tarafından hazırlanan Bilgi ve İletişim Güvenliği Rehberine uyum oranını yükseltmeye yönelik ve 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) uyarınca uzaktan eğitim sistemi içinde tutulan kullanıcı bilgilerinin anonimleştirilmesi ve geleneksel dizin sunucu ayak izinin azaltılması adına Güvenli LDAP uygulamasına geçilmesi çalışmasının gerçekleştirilmesi. (H.4.5.*)
Hedefe Yönelik Riskler:
a. Güvenli LDAP uygulamasının entegrasyonu için teknik destek alınacak yazılım firması ve Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı kaynaklı gecikmelerin yaşanması.
b. Uzaktan Eğitim Sistemi, Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) ile senkron çalıştığı için LDAP uygulamasının entegrasyonunda OBS kaynaklı sorunların yaşanması.
c. LDAP uygulamasının entegrasyonu sürecinde uzaktan eğitim sistemine manuel veri girişi yapılması durumunda geçiş sürecinin uzaması.

*Afyon Kocatepe Üniversitesi 2024-2028 Stratejik Planı‘ndaki ilgili hedefi göstermektedir.

 


GEÇMİŞ YILLARA AİT HEDEFLER ve GERÇEKLEŞME DURUMLARI    
🎯 2023 Yılına Ait Hedefler ve Gerçekleşme Durumları

 


Son Güncelleme: 18.01.2024
 
14 Eylül 2020, Pazartesi 1896 kez görüntülendi